Slayt sayfa

Coming soon :)... Miui Multi DEV. Coming soon... Yakında... Yakında...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ateşleme Sistemi


 Bujiler Bize ne Anlatıyor.

Teşhis:


Sağlam
 
  Sağlam bir buji böyle görünür. Gri-beyaz renk değişimi bir sorun değildir. Artıksız yanmayan yakıt katkılarından kaynaklanır ve kontrollü, normal bir yanmanın sonucudur.




Tortular

   Burada, şiddetli tortu oluşumuna sahip bir buji görüyorsunuz. Bunların nedeni, örneğin yakıt kalitesinin kötü olması, mekanik olarak yıpranmış motorlarda yüksek yağ tüketimi ya da silindir kapağı contasının hasarlı olması nedeniyle radyatör sıvısının yakılması olabilir ve kızdırma alevlenmelerine (tortular yanmaya devam eder) uygun ortam yaratırlar.
 
İzolatör kırılması

   Resimde görüldüğü gibi bir izolatör kırılması, motorda hasara yol açabilir. Bu tür izolatör kırılmalarının nedeni çoğunlukla yanlış sıkma torkunun kullanılması ya da bujilerin montajdan önce sert bir zemine (örn. atölye zeminine) düşmüş olmasıdır.


Erime

   Bu bujide orta ve topraklama elektrotları eriyerek birbirine yapışmıştır. Bu durum, buji aşırı ısındığında meydana gelir. Bu durumda pistonun erimesi ihtimali de vardır. Neden yanlış buji seçilmesi (yanlış ısı değeri) ya da motordaki bir fonksiyon bozukluğu (vuruntulu yanma ya da kızdırma alevlenmesi) olabilir.


  Kurumlanma

   Burada, kurumlanmış bir buji görüyorsunuz. Kurumlanma, buji sık sık kendi kendini temizleme sıcaklığından (450 °C) daha düşük sıcaklıkta çalıştırıldığında meydana gelir – örneğin araç sadece kısa mesafeler için kullanıldığında ya da yanlış bir ısı değeri (fazla soğuk) seçildiyse.



Montaj:

   Gerçi iyi erişilebilir yerde olmaları halinde buji değiştirmek araç sahibinin nispeten kolay bir şekilde kendi yapabileceği işlerden biridir, ancak bu görevde yine de bazı hususları dikkate almak gerekiyor.
Özellikle modern araçlarda, doğru aletlerin elde bulunması önemlidir. Aksi halde, sökerken ya da yerine vidalarken bujilere hasar verme riski vardır.

Değiştirme sadece motor soğukken yapılır.

   Bugün normalde alüminyum silindir kapaklarıyla donatılmış olan motorlarda alüminyum ısınma sırasında bujiden daha fazla genleşir, bunun sonucunda da buji yerine sıkışır. Bu nedenle buji değişimi genel kural sadece motor tamamen soğumuş durumdayken gerçekleştirilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder